onsdag den 8. oktober 2014

Jeg blev meget inspireret selv af dette blog-indlæg af Thomas Bigum.

http://thomasbigum.dk/2014/09/derfor-hader-jeg-din-blog-3-vinkler-den-dygtige-blogger-ved-at-jeg-skal-rammes-fra/
Thomas Bigum lister 3 vinkler op, som den dygtige blogger ved, at jeg (og typiske læsere) skal rammes fra.
    Underhold mig

Indlæg af denne karakter forlanger ikke mere af mig, end at jeg som læser fornøjer mig med den gode historie. 
ADVARSEL: Alt for mange blogspirer starter I denne genre, og bliver her. Ryger i glemslen og på blogkirkegården, fordi de ikke skriver underholdende nok. Genren er (forholdsvis) let at skrive, men svær at mestre i en grad så folk bliver hængende.

    Lær mig noget
Jeg læser indlægget færdigt, fordi du gør mig klogere. Gør mig rigere eller letter min hverdag.
 BEMÆRK: Livsstils- og fashionbloggere halter ofte her. Der kommer IKKE et godt råd, efter bloggeren har skrevet hvilket tøj hun har købt. Nu skal jeg som mand 37 sjældent bruge hendes råd – så just catch my point here.

    Giv mig et værktøj
.
Jeg ender med at elske dig, hvis du ruster mig med den komplette og ultimative guide til X…. indsæt selv X.
 OBS: Madbloggere kan tilskrive deres indbyggede klistereffekt, at indlæggene ofte er født pr. definition som værktøjer. En opskrift er et værktøj. Dermed ikke sagt, at madblogging er nemt, for der er ufatteligt meget indhold derude allerede.

Bloggeren, der kan ramme fra disse vinkler (gerne mere end en vinkel i samme indlæg) kan forvente at bygge læserskare op. Det vil give sig selv for læseren af din blog, hvad værdien er ved at vende tilbage.


Jeg sidder derfor nu og reflekterer over;
Hvordan kan jeg gøre denne blog – med refleksioner over mit eget arbejde – interessant og vedkommende for jer?? Hvad har jeg egentlig af ”værktøjer, som jeg kan give videre?

Jeg har ikke arbejdet med bloggen tidligere, så allerede i forhold til teknikken er jeg udfordret.
Men jeg tænker, at dette måske ikke er så vigtigt. Det vigtigste er vel at finde en historie/fortælling fra mit arbejdsliv og vinkle den, så I kan bruge det i jeres?


Hvad har vi egentlig på MIL af fælles interesser / problemstillinger/ arbejdsfelter, som kan være givende at dele? Er det omgangen med mennesker, IT eller viden……? Byd ind med forslag – jeg tager imod med kyshånd!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar